Gönderen Konu: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Derslerde Yaşadıkları Sorunlar  (Okunma sayısı 8065 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mazenderani

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle

Arkadaşlar, Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin derslerde yaşadıkları sorunlar üzerine bir araştırma yapmaktayım. araştırmama yorumlarınızla ve yaşadıklarınızla destek verirseniz çok memnun olurum.
« Son Düzenleme: Mayıs 19, 2010, 11:35:45 ÖÖ Gönderen: meryemozcan »

Çevrimdışı GizemBüyükduran

  • Sürekli Üye
  • ***
  • İleti: 249
  • Cinsiyet: Bayan
    • Profili Görüntüle
Sorunlardan birinci olarak öğrencinin yorum yapma gücünden yoksun olması,hazır bilgiyi ezberleme alışkanlığına sahip olmasını gösterebilirim. Bir diğer sorun olarak okuma alışkanlığının kazandırıl(a)madığı yeni neslin edebi türlere merakının gün geçtikçe azalması olduğunu düşünmekteyim.
« Son Düzenleme: Mayıs 19, 2010, 11:35:58 ÖÖ Gönderen: meryemozcan »


Günlük yoğunluktan ötürü forumu sık sık ziyaret edememekteyim. Bilginize.
Gizem BÜYÜKDURAN

Çevrimdışı mazenderani

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
 böyle bir konuya yorum yazma iyiniyeti ve medeni cesareti gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim. inşallah başka yorumlar yazan insanlar da olur.

Çevrimdışı GizemBüyükduran

  • Sürekli Üye
  • ***
  • İleti: 249
  • Cinsiyet: Bayan
    • Profili Görüntüle
Böylesine ciddi bir konuyu açtığınız için ben teşekkür ederim. Sorunların saptanması çözümlerin bulunmasını kolaylaştıracaktır.


Günlük yoğunluktan ötürü forumu sık sık ziyaret edememekteyim. Bilginize.
Gizem BÜYÜKDURAN

Çevrimdışı edebiyat ı ben

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Çok çok seçkin eserlerin  olmaması ve çok çok iyi olmayan eserlerin çok çok kötü sunulması bunun yanında çok çok iyi yetiştirilemeyen bizlerin çok çok bilginin yeterli olduğunu düşünmesi...

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÜLKESİNİN ÖYKÜSÜ
Bir ülkede dört kişi yaşıyormuş... Bunların adları da HERKES, BİRİSİ, HERHANGİ BİRİ ve HİÇ KİMSE imiş...
Birgün yapılması gereken çok önemli bir iş ortaya çıkmış... Ve HERKES,
BİRİSİ'nin bu işi yapacağından eminmiş. Gerçi işi, HERHANGİ BİRİ de
...yapabilirmiş ama HİÇ KİMSE yapmamış. BİRİSİ bu duruma çok kızmış. Çünkü
iş, HERKES' in işiymiş. HERKES, HERHANGİ BİRİ'nin bu işi yapabileceğini
düşünüyormuş. Ama, HİÇ KİMSE, HERKES'in yapamayacağının farkında
değilmiş. Sonunda, HERHANGİ BİRİ' nin yapabileceği bir işi, HİÇ KİMSE
yapmadığı için, HERKES, BİRİSİ'ni suçlamış...
« Son Düzenleme: Mayıs 19, 2010, 11:36:33 ÖÖ Gönderen: meryemozcan »
Rüyalarınızın gerçekleşmesini istiyorsanınız önce uykudan uyanın...

Çevrimdışı Emekli

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
                                             (Gazete haberi)                                                                   
                         
                            BU KİTAPLARLA EDEBİYATI SEVDİRMEK ZOR!

En zevkli derslerden biri olması gereken ‘Edebiyat’ dersleri hâlâ okullarımızın en sıkıcı dersleri arasında sayılıyor. Oysa bu ders, bizlere kelimeler ve dilin inceliklerini tattıracak bir ders değil miydi? Bu konuyu gündemine alan Milli Eğitim Bakanlığı da, müfredatı 2005 yılında yenilenen lise ‘Türk edebiyatı’ dersindeki eksikleri, alan öğretmenlerine sordu.

Türkiye’nin 28 ilindeki 310 Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, Türk edebiyatı dersinin müfredatı ile ders kitabını masaya yatırdı, program ve kitaplara sert eleştiriler yöneltti.
             
                   Öğretmenlerin, Türk edebiyatı dersine ilişkin eleştirilerinden bazıları:

Kitabın problemi muhtevasından kaynaklanıyor. Ders kitabı değil, âdeta bilgi ve etkinlik çöplüğü. Lütfen akademisyenler bu işten elini eteğini çeksin. Ömründe öğrenci ve sınıf görmemiş kişilere hazırlatılırsa olacağı budur. İyi niyetten şüphemiz yok; ama akademisyenler yıllardır illallah dediğimiz ve hiçbir şey vermeyen, tersine alıp götüren pedagojik kitaplara benzettiler ders kitaplarını. Bilimsel (filmsel) metinlerle estetik zevk verilemez.

Aynı dönemden seçilen ve hemen hemen aynı tür eserlerin verilmesi gereksiz. Örneğin, Danişmendname, Battalname… Öğrencilerin ilgisi dağılıyor, hatta bıkıyorlar.

Şairleri ve yazarları tanıtan metinler, sanatçının edebi kişiliğini yansıtmıyor. Örneğin Bakî ve Fuzulî’den alınan gazeller daha ünlü gazellerle değiştirilebilir. Bakî’den “Kanuni Mersiyesi” alınabilir.

İlköğretimden mezun olup dokuzuncu sınıfa başlayan bir öğrencide sanat zevki ve estetik duyarlılığı yok denecek kadar az.

Verilen metinlerde dil ağır olduğu için öğrenci metni anlamıyor ve karşılaştırma yapamıyor.

Programın içerdiği yeni yaklaşımların tam olarak gerçekleştirilebilmesi için öğrencinin, öğretmen, idareci ve velilerin hâsılı toplumun bir zihniyet değişimine ihtiyacı var.

Metinler, öğrenci seviyesinin üstünde ve öğrenciler anlamıyor.

Hak-ı Sukut (11. sınıf) : Metin çok ağır. Öğrenci seviyesine uygun değil.

Su Kasidesi (10. sınıf) : Metin çok uzun. Kazanıma uygun bazı bölümler alınmalı.

Aşk-ı Memnu (11. sınıf) : Metin çok uzun, kısaltılmalı.

Harname (10. sınıf): Metin çok uzun.

Şair Evlenmesi (11. sınıf): Metin çok uzun.

Ders kitaplarını şairler hazırlasın!

                       Bir ilin edebiyat kitaplarına yönelik eleştirisi ise çok sert:

 9., 10.,11. sınıf kitabı değişmiyor, aynı problem. Akademisyenler kendilerinin varlık sebebi olarak gördükleri tezlerini (işgüzarlıklarını) programa ve kitaplara sokuşturmuşlar. Bu programı ve kitapları kendilerinin de anladığını zannetmiyorum. Anlasalar böyle kitaplar ortaya çıkmazdı. Öğrenciye ve öğretmene kesinlikle hitap etmiyor. Mantığı anlamak mümkün değil. Edebiyat sanatsa bu işi sanatçılara yaptırın. Romancılarımız, öykücülerimiz, şairlerimiz, tiyatrocularımız ve bir değerleri varsa öğretmenlerimiz neredeler? Bu müsveddeleri de sahiplerine verin belki doçent ya da profesör olurlar.”


Çevrimdışı gülzâr

  • Üye
  • **
  • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Kitaplar değişmiş ve bana göre iyice karmaşık hale gelmiş...

Çevrimdışı GizemBüyükduran

  • Sürekli Üye
  • ***
  • İleti: 249
  • Cinsiyet: Bayan
    • Profili Görüntüle
12.sınıf kitaplarını inceleme imkanı bulursanız özellikle Dil ve Anlatım kitabının bir SBS öğrencisine hitap eder biçimde olduğunu görmeniz mümkün.


Günlük yoğunluktan ötürü forumu sık sık ziyaret edememekteyim. Bilginize.
Gizem BÜYÜKDURAN

Çevrimdışı vatikannüshası

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 325
  • Cinsiyet: Bayan
  • kişisel mesajım yoktur.mesajlarım toplumsaldır.
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/watch?v=bV1AT2FZ5TA
kaloriferler iyi ısıtmıyor
Bir uçurumun içine baktığınızda uçurum da sizin içinize bakar.

Çevrimdışı Edebiyat Öğretmeni

  • Site Yöneticisi
  • VIP Üye
  • *****
  • İleti: 5314
  • Cinsiyet: Bayan
  • Calimero
    • Profili Görüntüle
kaloriferler iyi ısıtmıyor
Aynen ama seni görünce içim ısındı:)) Kalorifere gerek kalmadı