Gönderen Konu: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?  (Okunma sayısı 57985 defa)

0 Üye ve 12 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı -seda-

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« : Mart 31, 2008, 08:52:35 ÖS »

MÜNAZARAMIZ VAR HAFTAYA P.TESİ VE RAKİBİMİZ BOLU ATATÜRK ANADOLU LİSESİ,BİZ ÇALIŞMAYI ONLAR ZEKAYI SAVUNACAK LÜTFEN YARDIM EDİN

Çevrimdışı LEO

  • VIP Üye
  • *****
  • İleti: 2316
  • Cinsiyet: Bayan
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #1 : Mart 31, 2008, 08:56:18 ÖS »
EİNSTEİN 'İ ÖRNEK VERİRLERSE SEN BİTTİN DUA ET AKILLARINA GELMESİN  ;D

Çevrimdışı -seda-

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #2 : Mart 31, 2008, 09:02:15 ÖS »
ŞİMDİ ŞÖYLE BİŞEY VAR ALBERT EİNSTEİN OKULDAN APTAL ÇOCUK DİE NİTELENDİRİLEREK ATILMIŞTIR,DAHA SONRA ÇALIŞIP AZMETMİŞ VE BAŞARILI OLMUŞTUR

Çevrimdışı mavorer_53

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #3 : Mayıs 29, 2008, 01:35:19 ÖS »
KUSURA BAKMAYIN AMA ASIL APTAL OLAN ÖĞRETMENLERİDİR.BİR KERE EINSTEIN ÇOK ZEKİYDİ.OKUL ONA AYAK UYDURAMIYORDU DERSLER ONUN CANINI SIKIYORDU.ÇÜNKÜ HER ŞEY ONA ÇOK BASİT GELİYORDU.Einstein'ın beyni McMaster üniversitenin beyin bankasındaki beyinlerle kıyaslandı. Araştırma sonuçlarında Einstein'm beyninde beynin çalışmasını sağlayan oligopdendroglia'nın daha çok bulunduğu tesbit edildi. Einstein'ın beyninde bulunan normalden farklı özellikler onun neden üstün bir fizik bilgini olduğunu açıklıyor. Einstein'in beyninin alt parietal bölgesi normal bir beyinden %l 5 oranında daha geniş. Bu genişliğin sebebi parietal bölgedeki bir yarığın beynin normalden farklı şekilde oluşmasını sağlaması. Bu sayede beyin hücreleri ve nöronlar birbirleriyle daha iyi bağlantı kurabiliyor ve daha kolay beraber çalışabiliyor. Bulguların Einstein'in neden bir matematik dehası olduğunu açıkladığını düşünüyorlar; zira Einstein'ın beyni genel olarak diğer beyinlere benziyorsa da, beynin matematiksel düşünce ve boyutlu, hareketli düşünebilme yeteneğinin kontrol edildiği merkez Einstein'da normal beyinlere göre çok DAHA BÜYÜKTÜR.UMARIM BU SİZİ AYDINLATMIŞTIR. TEŞEKKÜR EDERİM[/b]

Çevrimdışı atillaturkey

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #4 : Eylül 07, 2008, 11:43:23 ÖS »
elbetteki çalışma
haksız mıyım?

Çevrimdışı bsrgr

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #5 : Ekim 22, 2008, 01:58:32 ÖS »
arkadaşlar lütfen yardım edin başarıda zeka önemlidir bununla ilgili fikir yürütürmüsünüz nedenler v.s gibi ltfen

fuzuliye

  • Ziyaretçi
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #6 : Ekim 22, 2008, 03:40:25 ÖS »
Taşı işlersen en fazla taş kafalı bir insan elde edersin. Altınsa yeterince işlenmese bile değerlidir.

Zeki bir insan çığır açabilir, yeteri kadar zeki olmayansa ne kadar çalışırsa çalışsın kapasitesi bir yere kadardır, orada takılıp kalır. Ki buna başarı değil, olabileceğin en iyisi denir.

Çevrimdışı Kürşad

  • VIP Üye
  • *****
  • İleti: 1149
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
    • Türk-çü Şiir Otağı
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #7 : Ekim 22, 2008, 03:53:20 ÖS »
Bazı işyerlerinin duvarların da asılıdır.

''Bir insan hem çalışkan hem de akıllıysa takdir et,bir insan akıllı fakat tembelse ikaz et,bir insan akılsız fakat çalışkansa dikkat et(başına bir kaza gelebilir),bir insan hem akılsız hem de tembelse def et.''
<a href="http://www.fileden.com/files/2008/9/9/2089451/tanrim.swf" target="_blank" class="new_win">http://www.fileden.com/files/2008/9/9/2089451/tanrim.swf</a>

Çevrimdışı meryemozcan

  • Site Yöneticisi
  • VIP Üye
  • *****
  • İleti: 7539
  • Cinsiyet: Bayan
  • Güzel olan sevgili değildir,sevgili olan güzeldir
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #8 : Ekim 22, 2008, 03:57:47 ÖS »
Zekâ’nın tipi önemli

Bilim adamlarına göre, çocuğun hayattaki başarısını belirleyen, IQ’su, yani ne kadar zeki olduğu değil, hangi zekâ tipinde olduğu.. Ya da Edison’un dediği gibi: Başarının yüzde 5’i zekâya, yüzde 95’i çalışmaya bağlı...
Çoğunuzun zekâsı yazar ve politikacılarda olduğu gibi dilsel mi? Yoksa mimar ve denizcilerin sahip olduğu görsel - mekânsal zekâya mı sahip?

Bilim adamları, felsefeci ve araştırmacıların sahip olduğu mantıksal - matematiksel benlik zekâsı, sporcuların, sanatçıların, dansçıların sahip olduğu bedensel-kinestetik zekâ, öğretmen, satıcı, politikacılardaki kişiler arası zekâ, müzisyenlerdeki müzikal zekâ...

Bunlar günümüzde üzerinde durulan zekâ tiplerinden birkaçı.

Zihnin öğrenme, öğrenilenden yararlanabilme, yeni durumlara uyabilme ve yeni çözüm yolları bulabilme yeteneği olarak nitelenen zekâ, günümüz bilim adamlarınca artık ‘tek’ bir tip ve tanımla açıklanmıyor.

 

Dizimizde neler var?

IQ (Intelligence Quotient - Zekâ katsayısı) seviyesi ne olursa olsun başarılı olunabileceğini söyleyen bilim adamlarına göre, hangi alanda başarılı olacağınızı, zekâ tipiniz belirliyor.

Çocuklar aynı konuyu, farklı eğilimdeki zekâsıyla farklı yollardan kavrayabiliyor. Yani çocuğun zeki olup olmadığı değil hangi zekâ tipine sahip olduğu önemli. Bu dizimizde son yıllarda önem kazanan, bilim adamlarının başarının kapılarını açtığını söylediği duygusal zekâdan, sosyal zekâya, işitsel ve doğa zekâsına kadar pekçok zekâ tipinin tanımını, çocuklarınıza uygulayabileceğiniz testlerle birlikte, zekâ ve öğrenmeyi etkileyen rahatsızlıkları, çocuğunuzun başarısızlık nedenlerini, uzmanların görüşleriyle birlikte bulacaksınız.

 

Uzmanından zekâ tanımı

Dizimizin ilk gününde, Memory Center İstanbul Hafıza ve Öğrenme Merkezi Yöneticisi Psikiyatr Prof. Dr. Nevzat Tarhan’la A’dan Z’ye zekâ kavramı üzerine konuştuk. İşte uzmanından öneriler:
     Zekâ nedir?
     Kişinin anlama, kavrama, öğrenme kapasitesidir, zihinsel performansı gösterir. IQ dediğimiz potansiyel zekâ doğuştan kromozomlarımızda vardır. Bir de kişinin okumayla, eğitimle geliştirdiği pratik zekâ var.
     Zekâ geliştirilebilir mi?
     Potansiyel zekâ gelişmez, ama pratik zekâ geliştirilebilir. Kişi çocukluğunu zihinsel ve duygusal olarak iyi geçirir, iyi eğitim alırsa potansiyel zekâsını sonuna kadar kullanabilir. Zekâ gerileyebilir de..
     Nasıl geriler?
     Mesela depresyonlarda, kişinin anlama, kavrama yeteneklerinin bozulduğu durumlarda zekâ düşer. İnsanlar 'Beynim durdu’ derler. Gerçekten de öyle olur. Hastalık geçtikten sonra zihin, geliştirme programlarıyla eski performansına getirilir.
     Çocukluktaki IQ erişkinlikte değişir mi?
     Hayır. Aynı değerde saptanır. Ancak çocukta depresyon varsa o dönemde IQ’su düşük, ileri yaşta yüksek çıkmışsa ruh hali düzeldiği içindir.
     Zekâ hangi yaşlarda gelişir?
     İlk 4 yıl çok önemli. Üçüncü aydan itibaren bebekler öğrenmeye ve öğrendiklerini hafızada tutmaya başlar. İyi bir zihin gelişimi için çocuk, korku içinde, sevgi eksikliğiyle büyümemeli. Mutlu bir aile, iyi beslenme, düzenli hayat zihni geliştirir.
     

Zekâ + tecrübe = akıl

Zekâ mı, çalışmak mı?
     Zekâyı fazla büyütmemek lazım. Edison’un güzel bir lafı var. ‘Başarınızı neye borçlusunuz?’ diye sorarlar. O da 'Yüzde 95 çalışmak yüzde 5 zekâ’ der. Zekâ kişi için şanstır. Ama zekâsı çok yüksek olmayan biri de hedefini iyi belirler, çalışırsa, yaşıtlarının çok üzerinde bir başarı gösterir.
     Başka nelere ihtiyaç var?
     "Zekâ + tecrübe = akıl" diye bir formül vardır. Kişi zekâsını tecrübeyle birleştirirse akıllı ve başarılı olur. Zeki bir kişi tecrübesi eksikse yanlış kararlar verebilir. Zekâsına uygun başarı elde edemez.
     Aklın zekâdan farkı nedir?
     Akıllı dediğimiz kişiler planlamayı iyi yapan, geleceği iyi düşünebilen, zekâsını iyi kullanan, tecrübelerden yararlanan insanlardır. Akıllı insan olmak için zekâ önemli ama yeterli değil.
     

En önemli silah: Okumak

Neler zekâyı geliştirir?
     Bütün evren gibi beyin de matematik üzerine kurulmuş. Matematik işlemleri, beyin için en iyi zihin geliştirme alıştırmalarıdır. Matematikle uğraşan, meraklı kişilerin zihinsel gücü artar. Bulmaca çözmek de çok yararlı. Zekâ geliştirmek için verdiğimiz bir de örnek var.
     Nedir bu?
     İnsan aklının 6 sadık hizmetçisi vardır. Bunu kullanan kimse hafızası ve zekâsını iyi değerlendirir. Bunlar 'kim, ne, nerede, nasıl, niçin, ne zaman?’ sorularıdır. Örneğin kişi sadece gördüğüyle yetinmez ‘Ne zaman?’ diye sorarsa, zaman ve mekân boyutunu da düşünür ve gördüğünü akılda tutması ve hatırlaması kolay olur. Öğrenirken beş duyuyu harekete geçirmek de önemli. Çoğu kez sadece görsel ya da sadece işitsel duyuyu kullanıyoruz. Örneğin ‘Ders çalışırken yanınızda güzel bir koku bulundurun’ diyoruz. O koku, çağrışım yoluyla bilginin akılda tutulup hatırlanmasını kolaylaştırır.
     Anne babalar ne yapmalı?
     Çocuklarının zeki olmasını istiyorlarsa kitap okusunlar. Kitap okunan bir evde yetişen çocuğun zekâsı gelişir. Çocuk anne babayı örnek alarak okumaya özenir. Öyle ki çocuk yerde bir kağıt bulduğunda okumalı, okumaya, öğrenmeye aşık olmalı. Oksijeni bol ortamda büyümesi de çok önemli. Sigara dumanı beyne zarar veriyor. Beslenmeye de dikkat edilmeli.

 

IQ testi şart değil

Çocuk neler yemeli?
     Beslenme uzmanları yeşil sebze, protein ve karbonhidratı dengeli vermeyi öneriyor. Avuç avuç vitamin yerine çocuğa hergün birkaç tane çekirdek, fındık, ceviz, badem, incir, üzüm gibi kuruyemişleri istenirse balla karıştırarak vermek daha faydalı olur.
     Çocuklukta protein ağırlıklı beslenme yanlış mı?
     Yeme içmenin zekânın gelişimde rolü yüzde 10-20. Asıl önemli olan çocuğa motivasyon, okuma sevgisi vermek, başarıya yönlendirmek.
     IQ testlerinin yapılması gerekli mi?
     Hayır. Bu testlere çocuk başarı sorunu yaşadığında başvurulmalı. Aileler internetten ya da çeşitli yerlerden IQ testi adı altında test yaptırıyor. Oysa tek bir test zekâyı belirlemek için yeterli değil. Yanlış sonuç çıkabiliyor. Aile ‘Çocuğum çok zeki, ya da düşük çıktı’ diyor. Çocuk olumsuz etkileniyor. Aile de gereksiz beklenti içine girebiliyor.
     

Yedi ayrı ‘zekâ’ var

Çoklu zekâ kuramını getiren Nöropsikolog Howard Gardner’e göre, insanın alternatif 7 ayrı zekâ türü var. Bu kurama göre zekâ sadece bilişsel (IQ) değil aynı zamanda güdüsel ve duygusal faktörlerden kaynaklanıyor. Örneğin, zeki bir öğrenci matematik dersinde başarısızsa, bu öğretmenini sevmemesi veya utangaçlıktan gibi durumlardan kaynaklanmış olabilir. Bu kurama göre, ‘zekâ türleri’ şöyle sıralanıyor:
•  DİLSEL: Okuma, yazma, dinleme ve konuşmayla ilgili. Yazar, politikacı ve bilim adamlarında bulunur.
•  MANTIKSAL - MATEMATİKSEL: Mantıksal sorunları çözmek, matematiksel işlemler yapmak için gerekli. Araştırmacılar, bilim adamları ve felsefecilerde bulunur.
•  GÖRSEL - MEKANSAL: Coğrafi konum ve yönleri akılda tutmak ve bunlar sayesinde bireysel hareketleri kontrole yarar. Mimar ve denizcilerde bulunur.
•  MÜZİKSEL: Müzik ürünleri (şarkı, türkü, senfoni vb.) besteleme veya müzik aletleri çalmaya yarar. Müzisyenlerde görülür.
•  VÜCUT - KİNESTETİK: Vücudu bir bütün olarak veya değişik bölümlerini belli amaçlar doğrultusunda etkin, hızlı ve estetik kullanma becerisini sağlar. Dansçı, sporcu ve sanatçılarda bulunur.
•  İÇE DÖNÜK (INTRAPERSONEL): Kişinin kendini anlama, düşüncelerini, duygularını yönlendirme yetisi verir. Bu zekâya sahip bireyler, anlamlı ve üretken amaçlara yönelirler. Felsefeci ve bilim adamlarında görülür.
•  KİŞİLERARASI (INTERPERSONEL): İnsan ilişkilerinde kendini ifade etme ve karşısındakiyle empatik iletişim kurma yetisini sağlar. Psikoterapistler, öğretmen, satıcı ve politikacılarda vardır.
     

Çocuğun zeka tipini nasıl anlarsınız?

Aşağıda, çocuğunuzun en önemli zekâ tipinden hangisine sahip olduğunu genel anlamda anlayabilmeniz için bir ‘mini test’ var. Bu testte, soruların her birine, çocuğunuzun durumuna uygun olarak ‘Hayır’, ‘Az’, ‘Evet’ ve ‘Çok fazla’ cevaplarından birini verin. Ardından ‘puanlayın’ ve ‘değerlendirme’ kısmından çocuğunuzun zekâ tipini öğrenin:
     

SAYISAL ZEKÂ

•  Herşeyi sorgular
•  Herhangi bir şeyin nasıl çalıştığını merak eder
•  Hesap yapmayı sever
•  Yap - boz ve mantık oyunlarını sever
•  Sorun çözmeye meraklıdır
•  Deney yapmaya heveslidir
•  Sayıları kolay öğrenir ve hatırlar
     

SÖZEL ZEKÂ

•  Okuma yazmayı sever
•  Kelime oyunlarını sever
•  Espri yapar, hikâye anlatır
•  İsimleri kolay öğrenir ve hatırlar
•  Kelime haznesi yaşına göre zengin
•  İsteklerini iyi ifade eder
•  Çok konuşur


Biraz uzun oldu artık okur işinize yarayacak bölümleri alırsınız. Araştırmanız geniş kapsamlı olursa inandırıcılığınız artar.
Başarılar bir şeyle buldukça eklerim.  :)
     


Allahım bizi bize bırakma , bizi bizsiz bırak ama bizi sensiz bırakma ...

fuzuliye

  • Ziyaretçi
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #9 : Ekim 22, 2008, 04:02:33 ÖS »
"Başarının yüzde 5’i zekâya, yüzde 95’i çalışmaya bağlı..." Edison bunu derken var olan bir zekadan söz ediyor. Zeka yoksa yüzde 95 çalışmanın bir getirisi de olamaz.

Ayrıca arkadaşın savunacağı konuya ters olmuş yazı.  :PAşağıdaki zeka türlerinden birine/birkaçına her birey az ya da çok sahiptir, bu zeki olduğu anlamına gelmez.
« Son Düzenleme: Ekim 22, 2008, 04:04:38 ÖS Gönderen: Fuzuliye »

Çevrimdışı meryemozcan

  • Site Yöneticisi
  • VIP Üye
  • *****
  • İleti: 7539
  • Cinsiyet: Bayan
  • Güzel olan sevgili değildir,sevgili olan güzeldir
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #10 : Ekim 22, 2008, 04:22:24 ÖS »
arkadaşlar lütfen yardım edin başarıda zeka önemlidir bununla ilgili fikir yürütürmüsünüz nedenler v.s gibi ltfen
Fuzuliye kardeşim bu arkadaşımıza da faydası olur diye düşünmüştüm silsem mi acaba?

Allahım bizi bize bırakma , bizi bizsiz bırak ama bizi sensiz bırakma ...

Çevrimdışı zeylif

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #11 : Ekim 22, 2008, 04:25:08 ÖS »
Çalışmak önemlidir çünkü bir insan gerizekalı olsa bile olsa bazı şeyleri yapabiliyor.. Ama bazı insanlar da vardır ki zekidir çalışmadan bir şeyleri yapar... Bence ikisi de gereklidir...

Çevrimdışı bsrgr

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #12 : Ekim 22, 2008, 05:01:31 ÖS »
Taşı işlersen en fazla taş kafalı bir insan elde edersin. Altınsa yeterince işlenmese bile değerlidir.

Zeki bir insan çığır açabilir, yeteri kadar zeki olmayansa ne kadar çalışırsa çalışsın kapasitesi bir yere kadardır, orada takılıp kalır. Ki buna başarı değil, olabileceğin en iyisi denir.


çok tşkler

Çevrimdışı bsrgr

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #13 : Ekim 22, 2008, 05:02:26 ÖS »
Biraz uzun oldu artık okur işinize yarayacak bölümleri alırsınız. Araştırmanız geniş kapsamlı olursa inandırıcılığınız artar.
Başarılar bir şeyle buldukça eklerim.  :)

herşey için çok tşkler
« Son Düzenleme: Ekim 22, 2008, 07:23:40 ÖS Gönderen: meryozcan »

Çevrimdışı bsrgr

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: BAŞARIDA ZEKA MI ÇALIŞMAK MI ÖNEMLİDİR?
« Yanıtla #14 : Ekim 22, 2008, 05:03:20 ÖS »
"Başarının yüzde 5’i zekâya, yüzde 95’i çalışmaya bağlı..." Edison bunu derken var olan bir zekadan söz ediyor. Zeka yoksa yüzde 95 çalışmanın bir getirisi de olamaz.

Ayrıca arkadaşın savunacağı konuya ters olmuş yazı.  :PAşağıdaki zeka türlerinden birine/birkaçına her birey az ya da çok sahiptir, bu zeki olduğu anlamına gelmez.

eed biraz ters düşmüş ama genede tşk ederim sanada o arkadaşımada